Re: Wyłączona nagrywara w Xp - pomocy

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sun 06 May 2007 - 20:46:49 MET DST

*Duke Piotr* pisze:

> Juz sie kiedys o to pytalem i nie uzyskalem odpowiedzi. Czy ktos wie co
> faktycznie robi Nero Burning Rights? Innymi slowy, co nalezy zrobic zeby
> na legalu mozna bylo uzywac nagrywarki z konta user.

Hmm... ja nie wiem, ale mimo to napiszę co nieco :). Zwłaszcza, że temat
wydaje się być interesujący.
Pogooglałem trochę i znalazłem kilka informacji mówiących o tym, że aby
umożliwić korzystanie z nagrywarki także użytkownikom z ograniczeniami
należy w kluczu HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon zmienić wartość allocatecdroms z 0 na 1.
Ktoś inny twierdzi, że zmienić należy (z 0 na 1 lub 2) wartość danej o
nazwie allocatedasd.

allocatecdroms - odpowiada polisie włączającej/wyłączającej dostęp do
CD-ROM użytkownikom zdalnym
allocatedasd - włącza/wyłącza/zmienia uprawnienia do formatowania i
wysuwania dysków wyjmowalnych.

I było by pięknie ale... jest jeden problem :). U mnie (XP SP2) po
zastosowaniu Nero BurningRights *obie* wartości są ustawione na 0 i
oczywiście mogę nagrywać będąc zalogowany jako użytkownik z
ograniczeniami.
Żeby było ciekawiej - podejrzałem (no... spróbowałem podejrzeć) regmonem
gdzie "grzebie" Nero BurningRights i faktycznie odczytuje (między innymi)
wartość HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon\allocatecdroms...

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]