2 problemy z WinXP na notebooku

Autor: soonic <xxsoonic_at_op.pl>
Data: Sat 05 May 2007 - 16:21:35 MET DST

Witam

Mamy nastepujace 2 problemy w systemie WinXP zainstalowanym na notebooku.
1) Jak przegrywam z plyty CD/DVD to system pracuje znaczaca wolniej i widac
jak myszka ciezej sie przesuwa. W stacjonarnym to byla kwestia ustawienia
"kanalu pomocniczego" w menedzeze urzadzen w sekcji "tryb transferu" na "DMA
jezeli dostepne". Teraz tez tak mam ustawione mimo to jako "biezacy tryb
transferu" ciagle widnieje "Tryb PIO", nie chce sie zmienic i nie wiem w
czym problem. Jak zrobic zeby uzywanie napedu nie spowalnialo komputera? (w
notebooku mam dysk SATA)

2) Drugi problem to dotyczy startu systemu, podczas uruchamiania sie
notebooka pojawia sie znak windowsXP i system sie laduje potem nastepuje
migniecie ekranu i system przechodzi w kolejna faze ladowania sie m.in.
pokazuje sie kursor myszy. Problem jest taki, ze czasami nie mam tego
migniecia ekranu i ekran zostaje czarny. Pomoga ponowne uruchomienie
komputera (czyli wylaczam i wlaczam jeszcze raz). Ten problem czesto
wystepuje gdy wlaczam notebooka po dluzszej przerwie.

pozdrawiam
s.