Re: XP udostępnianie plików - wolno

Autor: Michał <m_s_tWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 05 May 2007 - 10:54:02 MET DST

> <m_s_t@poczta.onet.pl> wrote in message

> Spróbuj zapuścić program Process Monitor i wybadać, co jest w tym czasie
> otwierane.
> http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/processmonitor.mspx

Zapuściłem Proces Monitor oraz File Monitor na komputerze udostępniającym jak
i na kliencie. Nie dało mi to jednak żadnych wskazówek. Komputer
udostępniający jest praktycznie bezczynny, tzn. proces explorer.exe co jakiś
czas regularnie zagląda do rejestru, poza tym nic się nie dzieje. File Monitor
nie pokazuje żadnej aktywności procesów (folder jest czytany pewnie przez
sterownik systemu plików w jądrze).
Na kliencie Proces Monitor wykazuje aktywność procesu explorer.exe, który
czyta zawartość folderu sieciowego. Jednak jest to aktywność bliska zeru
(zapuszczenie oczekiwania na kolejną porcję danych, a następnie odebranie tej
porcji danych). Aktywność sieci w tym czasie to 0,45% całkowitej
przepustowości (100mbit/s).
Sprawdziłem i jestem pewien, że nie jest to wina sieci (karty, switch, kable).
Bo na przykład kopiowanie dużego pliku między tymi samymi komputerami przez
sieć wykorzystuje 100% całkowitej przepustowości.

Pozdrawiam i proszę o dalsze wskazówki,
Michał

PS. A może takie spowolnienie jest celowo wpisane do systemu operacyjnego. Na
przykład po to, żebym sobie kupił Windows Server jeśli mi nie wystarcza to,
co oferuje XP Pro w zakresie udostępniania plików!???