Re: Dwukropek w nazwie katalogu

Autor: Konrad Szkudlarczyk <ROT13_xbaenqfmxhqynepmlx_ROT13_at_poczta.fm.INVALID>
Data: Wed 02 May 2007 - 22:22:04 MET DST

Wed, 2 May 2007 21:38:42 +0200, JoteR napisał(a):

> Z czystej ciekawości zapytam tradycyjnie - a po co? Bo wnioskuję, że ta
> nazwa ma być potem jakoś przetwarzana - klejona z nazwą katalogu lub pliku?
> Co ma być wynikiem owej hipotetycznej obróbki? Bo czy nie prościej (i
> bezpieczniej) dodawać ten dwukropek na etapie dalszej obróbki, w skrypcie
> albo cuś? Tak sobie gdybam, ale może usiłujesz postawić konia nie z tej
> strony wozu...

Do The Bata. Jedną z jego największych wad jest brak wyświetlania
obrazków z internetu przy wyświetlaniu wiadomości HTML. Dogłębniej
zbadałem tę sprawę i dzięki Filemonowi okazało się, że przy
wyświetlaniu takiej wiadomości próbuje wczytać obrazek z dysku, z
katalogu images\http:\www.gdziestam\obrazek.jpg. Geniusze z RITLabs...
Jeśli zmieniam 'http:' w linku do obrazka na nazwę katalogu poprawną z
punku widzenia Windows, to odczytuje i wyświetla takie pliki. Skrypcik
dociąga te obrazki w trakcie filtrowania i jakoś tam to działa. Do
newsletterów w sam raz.

Owszem - proste wyrażenie regularne załatwia problem dwukropka, ale
zawsze lepiej obchodzić się bez niego - bo spowalnia, może jakieś
błędy powodować i w ogóle grzebanie w źródle htmla (nawet
nieinwazyjne, co TB! umożliwia) jakieś takie nieeleganckie... Gdyby
kwestia stworzenia katalogu z dwukropkiem w nazwie polegała na jakiejś
sztuczce, sekretnym przełączniku 'md', prościutkim programie w c czy
czymś takim, to wolałbym tak.

--
Pozdrawiam
Konrad Szkudlarczyk  [konradszkudlarczyk(at)poczta(dot)fm]