Re: Dwukropek w nazwie katalogu

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Wed 02 May 2007 - 10:07:49 MET DST

*Wiktor S.* pisze:

> Nie przesadzaj z tym "zapomnij". Gdyby mieć bezpośredni dostęp do systemu
> plików, dwukropek możemy sobie tam wstawić.
> Wróżę, że taki katalog działałby bez problemu.

No dobra, poprzedni post napisałem ad hoc, bez sprawdzania a tylko
opierając się na, jak się okazuje, niepełnej wiedzy :). Teraz doczytałem i
okazuje się, że plik/folder na NTFS może zawierać dwukropek ale w efekcie
może zachowywać się nieco... niestandardowo. Na NTFS dwukropek daje dostęp
do alternatywnego strumienia danych
http://www.grouplogic.com/knowledge/index.cfm/fuseaction/view/docID/111
http://www.grzegorz.net/articles/index.php?id=ntfsstreams

--