Re: Dwukropek w nazwie katalogu

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Wed 02 May 2007 - 09:05:11 MET DST

*Konrad Szkudlarczyk* pisze:

> Mam takie pytanie - czy istnieje jakiś sposób (i jaki to jest) na
> stworzenie katalogu z dwukropkiem w nazwie (konkretnie "http:")? Może
> to być nawet jakiś 'nieczysta' sztuczka programistyczna. Polecenie
> 'md' i F7 w Total Commanderze oczywiście nie chcą mi działać.
> System plików FAT32, chyba że jednak NTFS byłby do tego potrzebny, to
> mogę zmienić to założenie.

Zapomnij. Nie ma takiej możliwości. Znak dwukropka jest znakiem specjalnym
i ani w FAT ani w NTFS nie może być użyty w nazwie pliku/folderu.

> I przy okazji - jeśli już taki folder stworzę, to jakich kłopotów mogę
> oczekiwać (chkdsk nie będzie się wieszał, na przykład?) oraz czy
> usunięcie go nie będzie problemem, czy tu też jakaś sztuczka musi być
> użyta?

No właśnie. Nawet gdyby udało Ci się jakimś cudem zawrzeć w nazwie folderu
dwukropek to i tak chkdsk całą zabawę popsuje. Chyba nawet przez usunięcie
takiego (uszkodzonego) folderu.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]