Przełączanie sie adresów IP

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 29 Apr 2007 - 22:28:12 MET DST

Wydaje mi się ze to ta grupa bo dotyczy to bezpośrednio ustawień systemu.
Ale do rzeczy.
W notebooku karta z WiFi , wszystko działa pieknie, stabilnie. Jednak w
domu mam ip z puli prywatnej czyli 192.168.1.x przydzielone ręcznie (jak
w całej domowej sieci) żadnych DHCP. Tyle ze notebook lubi podróżować
przez Europę i napotyka otwarte AP. I nie da sie połączyć jeśli mamy na
sztywno wsmarowany adres IP, brame i dns.
Jeśli zrobie tak ze ma sobie pobierać automatycznie to nie pobierze
nigdy w domu (DHCP wyłączone). Nie przejdzie do konfiguracji
alternatywnej nigdy. Będzie uparcie pobierał adres dla karty.

Użytkownik nie ma pojęcia o sieciach, i nie wie z czym to sie je wiec
namówienie go do zmiany IP czy sposobu przydzielania nie wchodzi w
rachubę. zresztą za każdym razem podczas przyjazdu do domu klepać IP?

Jak przygotować jakiś skrypt który by wpisywał automatycznie
konfiguracje ręczną i drugi z automatyczna konfiguracją sieci? A moze
jakieś inne metody?
DHCP w domu nie włacze bo za dużo komputerów i za dużo zabaw z IP by
było. Przypisane na sztywno i jest dobrze.