Re: ms sql back up

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Sat 07 Apr 2007 - 15:20:44 MET DST

> ok ok ale na tym serwierze jest SQL 2005 i nie ma w nim Enterprice Managera, jest tam zainstalowany SQL Server Management Studio
> Express, ale w nim planu backupow sie nie da ustwic...no chyba ze ja nie znalazlem

W darmowej wersji SQL'a to mozesz sobie co najwyżej ...

W SQL'u 2000 wprowadzono coś takiego jak Log Shiping
dostępne to było w wersji Enterprise Edition
w cenie ok 150 tyś. dolarów za każdy procesor serwera

W SQL'u 2005 Log Shiping dostepny jest juz w wersji Standard
kosztujacej zaledwie 30 tyś złotych za każdy procesor serwera.

W SQL'u 2005 w wersji standard i wyższych dostepna jest też funkcja Mirroringu
w której to 3 niezależne serwery SQL'owe
komunikują się między sobą aby na bierząco
synchronizować dane we współdzielonej bazie
tak aby użytkownik na braku jednego z nich
dalej mógł korzystać ze swoich danych.

W SQL Server 2005 Express Edition nie ma tego oczywiście
Tam możesz sobie w T-SQL'u wykonać operacje BACKUP DATABASE
podajać nazwe bazy którą chcesz zachować
i nazwe pliku do którj ma być ona zapisana,
a że darmowy SQL 2005 nie ma nawet SQL Agenta (schedulera)
musisz to robić ręcznie, albo napisać jakiś własny program
który będzie to wykonywał cyklicznie
Napewno znajdziesz na sieci przykładowe skrypty w PowerShell'u

PS.
SQL Server 2005, nawet Express Edition
zainstalowany pod kontrolą systemu Windows 2003 Server
jest w stanie wykorzystać nową fukcje tego systemu
o nazwie Volume Shadow Copy Service
Dzieki temu program wykonujący backupy za pomocą
bezpośredniego kopiowania plików
o ile tylko jest wystarczająco nowoczesny aby obsługiwać VSS
jest w stanie skopiować bazy dołaczączone do serwera
bez potrzeby jego zatrzymywania na czas kopiowania.

--
Robert Winkler