Re: nie dzia????????????????????????????????????

Autor: . <a_at_a.org>
Data: Thu 29 Mar 2007 - 13:03:03 MET DST

> Po pierwsze, jak wiele osób wie, używając polskich znaków
> należy mieć włączone MIME: http://www.grush.one.pl/mime/

Zgadza się, tylko mało kto wie, że outlook express potrafi niekiedy sam
przełączyć na uuencode np po jakiejś tak zwanej "aktualizacji systemu
operacyjnego", albo bez żadnego powodu. W takiej sytuacji odbiorca może
sobie poradzić i u siebie wybrać widok=>kodowanie=>i tu wybrać kodowanie i
będzie widział wiadomość prawidłowo. Jeżeli to jest wiadomość w języku
polskim to nie ma wielu możliwości do wyboru, chyba że używa się czytnika
który nie ma opcji szybkiego przestawiania kodowania. Dziękuję za zwrócenie
uwagi na ten problem, ale nie opłaca mi się pisać oprogramowania które
będzie co kilka sekund wykrywać czy outlook przestawił sam kodowanie czy
nie.

Co do oprogramowania, to zależy czy producencji będą zmuszeni z ważnych
powodów dostosować swoje oprogramowanie. Jeżeli nie, to się nie przejmą.
Umowa licencyjna mówi że nie ma żadnej gwarancji ani odpowiedzialności za to
że program nie działa, chyba że damy do zrobienia program na zamówienie
określając w umowie z wykonawcą między innymi treść umowy licencyjnej. W ten
sposób straciłem 40 zł, bo firma "CD projekt" nie chciała mi zwrócić
pieniędzy za zakupione niedawno w empiku gry Collin McRae Rally 3 i 4
(szczęście że nie kupiłem ich drożej w dniu wypuszczenia). Powiedzieli mi że
nie odpowiadają za to że jakiś typ kierownicy nie działa z grą. O tyle jest
to chamskie z ich strony, że kierownica ogólnie działała w tym programie,
tylko nieproporcjonalnie się wychylała i nie można było tego zmienić. W
panelu sterowania windows program testowy pokazywał że kierownica się
proporcjonalnie wychyla. Również w dwóch grach samochodowych innych
producentów kierownica się proporcjonalnie wychylała (kierownica dosyć nowa
do USB). Czyżby odczytywanie kierownicy przez direct input w programie
działało inaczej niż z poziomu windowsa i było wadliwe tak, że nie można
było tego wcześniej przewidzieć przez twórców gry? To by było jakieś
usprawiedliwienia, ale w innych wypadku, powinni oddać pieniądze. Niestety
oni mają dużą trudność z tym bo nie są producentami gry, a jedynie dokonują
tłumaczenia napisów, więc nie mogą nic sami poprawić.