Udostępnianie połączenia (ICS) - problem z TCP

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Fri 23 Mar 2007 - 08:05:24 MET

Witam.
Googlałem, konfigurowałem na X sposobów, nie działa.

Komputer podłączony bezpośrednio do internetu (nazwijmy go serwerem)
poprzez ethernet (publiczne ip) miał udostępnić sieć laptopowi
podłączonemu do drugiej sieciówki. DNS, DHCP były na serwerze
uruchomione i działały. Z laptopa ping/traceroute na świat chodził,
natomiast timeoutowały się połączenia TCP (FTP/WWW przeglądarką, telnet
na różne porty).

Pytanie dnia dla mnie brzmi: Co Może Być Nie Tak? Pytanie bonusowe: jak
wogóle działa ICS? Uruchamia NAT jakiś? Czy komputer kliencki jest w
jakikolwiek sposób widoczny za serwerem? (czy wycinanie maków u
providera może mieć na niego wpływ? To bym obstawiał w tym momencie)

Będę wdzięczny za podpowiedź.

t.