Re: XP Home -problem z klientem dns

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 17 Mar 2007 - 15:04:28 MET

In news:etf137$cdi$1@atlantis.news.tpi.pl , *Marek Kutyla* wrote:
> Jest sobie komp, XP Home SP2. Mial dwie partycje, ta druga byla extended.
> Zmniejszylem ja BootIT-em i zalozylem pod XP na wolnym obszarze 3-cia.
> Po restarcie okazalo sie ze ... komp nie widzi sieci, nie powiera danych z
> dhcp.

System nadal stoi na pierwszej? I ta nowa nie została aktywną?
No to związku ze sprawą nie widzę nijak.

> Ustawilem IP (mask, DG, DNS-y) recznie i wydawalo sie ze jest OK, ale tylko mi
> sie wydawalo. Bylo OK w LAN-ie (mozna bylo sie nawet dostac do i z tego kompa
> po nazwie), ale jak probowalem cos pociagnac z netu to okazalo sie ze jest
> kiszka. Po IP mozna bez problemu pingnac hosta w necie, a po nazwie nie idzie.
> Nslookup wywala blad ze nie znalazl serwerow. Po zrobieniu wpsu do hosts -
> jest ok, ale przeciez nie wpisze tam calego internetu!

No to ma nieprawidłowe DNS,

> Nie pobawilem sie opcjami dns-u w ipconfig, ale mialem malo czasu juz.

Może i szkoda, ipconfig /all powiedziałby co on dla danego połączenia
widzi aktualnie jako bramę i dns. A i odnowienie spod niego mogłoby
pójść lepiej.

A może by tak próba zresetowania winsock:
netsh winsock reset

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)