Re: instalacja programow nie majac uprawnien admina

Autor: P <p_at_o.pl>
Data: Tue 13 Mar 2007 - 16:17:06 MET

Użytkownik <xmichalx@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1173797347.477347.281850@t69g2000cwt.googlegroups.com...
> Wiatm,
>
> czy istnieje mozliwosc instalacji programow na systemie Windows 2000
> nie majac uprawnien administratora? mam sluzbowego kompa na ktorym
> loguje sie do domeny,ma ona ograniczenia ktore nie pozwalaja na
> instaleacje zadnych programow osobom innym niz administrator. Czy jest
> mozliwosc obejscia tego zabezpieczenia? czyatalem o metodzie z
> dyskeitka jednak nie ma stacji dyskow (to laptop) no i nie chcial bym
> tez lamac haslo czy go zmieniac, chodzi mi tylko o zainstalowanie
> kilku programow?

Raczej nie. Chyba ze program nie wymaga: wpisów w rejestrze, dostepu do
Program Files, do katalogu systemowego, dostępu do dysku zabezpieczonego
NTFSem - czyli taki co wystarczy wypakowac do katalogu do którego masz
uprawnienia. Inne sposoby wymagają zmiany (złamania) hasla.

Można to rozwiązać w ten sposób:
- popros administratora niech zrobi ci lokalnego uzytkownika typu:
Uzytkownik zaawansowany lub administrator i bedziesz mogł instalowac soft. A
jak bedziesz w pracy to logujesz sie na uzytkownika domenowego (z mniejszymi
uprawnieniami). Możesz posiadac dowolną ilość uzytkowwnikow lokalnych i
domenowych.