Re: wiele XP Home i problem polaczenia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 10 Mar 2007 - 00:48:12 MET

** Kajetan wrote:

> O, to nowosc.

Nie taka znowu nowość:

http://support.microsoft.com/kb/314882

  W systemie Windows XP Professional maksymalna liczba innych
  komputerów, które mogą jednocześnie połączyć się przez sieć z danym
  ^^^^^^^^^^
  komputerem, wynosi dziesięć. Limit ten obejmuje łącznie wszystkie
  protokoły transportu i udostępniania zasobów. W systemie Windows XP
  Home Edition maksymalna liczba innych komputerów, które mogą
                                        ^^^^^^^^^^
  jednocześnie połączyć się przez sieć z danym komputerem, wynosi pięć.

> Ludzkosc przejdzie na terminale i bedzie uzywala XPH jako serwera
> plikow :-)

Se doczytaj EULA, które zabrania używania multiplekserów.

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/eula.mspx

  1.3 Device Connections. You may permit a maximum of five (5) computers
  or other electronic devices (each a "Device") to connect to the
  Workstation Computer to utilize one or more of the following services
  of the Software: File Services, Print Services, Internet Information
  Services, and remote access (including connection sharing and
  telephony services). The five connection maximum includes any indirect
  connections made through "multiplexing" or other software or hardware
  which pools or aggregates connections. This five connection maximum
  does not apply to any other uses of the Software.

Swoją drogą to XP HE w ogóle nie daje żadnej sensownej możliwości
uwierzytelniania dostępu do zasobów - *wszystko* odbywa się jako Gość,
więc ciężko mówić o użytkownikach skoro technicznie jest ich jeden.

EOT z mojej strony.