Instalacja win98 na winXP

Autor: Soulsick <soulsick.net_at_gmail.com>
Data: Tue 06 Mar 2007 - 16:34:36 MET

Witam!
Wiem, że problem jest dość stary, ale niestety linki w archiwum straciły
ważność :/.

Problem mam taki.
Komputer z Windowsem XP ma którym potrzebuje zainstalować drugi system, a
konkretnie coś z Win9x.
Dysk na którym jest teraz XP to jedna wielka partycja NTFS.
Komputer stoi na uczelni, część potrzebnego oprogramowania niestety odmawia
poprawnej współpracy z WinXP.

Na logikę wydaje mi się, że najlepiej zrobić jakąś partycję FAT,
zainstalować na niej win98, z bootowalnej płyty XP "fixmbr" i poprawić
poźniej w winXP BOOT.ini, tyle że nie wiem jak ;-).

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft.."

To jak z partycjami? Do uporządkowania chcę użyć Partition Magic, gdzie
zrobić FATowską partycję, żeby win98 się zainstalował poprawnie? Czytam
właśnie, że win98 potrzebuje partycji typu Active :/. Która partycja może
być aktywna? Tylko jedna Primary?

Wdzieczny będę za każdą pomoc :-)

--
Soulsick