NT 4 Server i dysk 320GB

Autor: Leszek <leszek.tousun_at_boinet.one.pl>
Data: Sat 03 Mar 2007 - 23:04:29 MET

Witam!
Jakies 3-4 lata temu zmienialem w serwerze dyski 40GB na 120GB i robilem to
kopiujac dane za pomoca XP. Wszystko odbylo sie bez problemow, system wstal
za pierwszym razem i dzialal bez problemow.
Pamietajac ta metode zrobilem tak samo przenoszac dane ze 120-tek na 320
GB - niestety zdziwilem sie jak nie zobaczylem pracowicie przez caly dzien
kopiowanych danych po starcie NT.
Pogooglowalem nieco i teraz juz wiem ze NT za dobrze (a moze wcale) nie
obsluguje partycji > 137 GB, a dokladniej mowiac jest to mozliwe ale jak
podaja na stronie http://nt4ref.zcm.com.au/bigdisk.htm "...The Microsoft
supplied ATAPI.SYS driver DOES NOT correctly function on this 48 bit scheme.
Attempting to create or use disk geometry above the 137GB barrier on NT4
without properly functional driver support creates a high risk of data
loss - proceed with extreme caution.
W zwiazku z powyzszym mam pytanie: czy ktos z Was korzysta pod NT z partycji
> 137GB i moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami w tym zakresie??
pozdrawiam
Leszek