Re: Polaczenia przeychodzace - jakie porty

Autor: Wiktor S. <ANTISPAM_at_wswiktor.AT.poczta.DOT.fm>
Data: Thu 01 Mar 2007 - 11:55:49 MET

> Mam pytanie - na jakich portach dziala usluga polaczen przychodzacych
> z Windowsa XP Prof?

Na wszystkich i na żadnym. To zależy od usługi, jakiej potrzebujesz a nie od
windowsa czy linuksa.

> Mam taka sytuacje, ze komputer kliencki podlaczony jest do internetu,
> np. na neostradzie. Docelowo ma polaczyc sie do komputera z
> wewnetrznym adresem, ktory "stoi" za publicznym IP.

Połączyć przez co?

> Przekierowuje port -t nat -A PREROUTING -d 1723 (to akurat na linuxie)

aaha, 1723 to PPTP.

> i... polaczenia nie udaje sie nawiązać.
> Czytalem na kilku stronach, ze przekierowaec trzeba 1723 i gre czyli
> 47. Przekierowalem oba i nie dzialaja.

jaką grę?

> Przy polaczeniu w sieci wew: z komputera z wew. ip do komputera z wew.
> ip polaczenie nawiazuje sie tylko na porcie 1723 (pokazuje to
> netstat). O co chodzi i czemu to nie dziala? Jakie porty powinienem
> przekierowac na routerze, zeby dzialalo podlaczenie przychodzace?

Zaraz zaraz, na routerze to robisz? to co do tego ma windows...
Oczywiście te same porty musisz otworzyć w xp-kowym firewallu, (spróbuj do
testów go całkiem wyłączyć, zobacz czy to pomoże).

--
Azarien