psinfo.exe i ilosc pamieci uzytej

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 26 Feb 2007 - 21:30:40 MET

Witam,

W systemie działa program, ale mam podejrzenia iż mają miejsce również
wycieki pamięci (i właśnie to chciałbym abyście potwierdzili/zaprzeczyli).

W taskmgr użycie pamięci przez proces to około:
10MB - użycie pamięci
90MB - szczytowe użycie pamięci
163MB - rozmiar pamięci wirtualnej
(2 ostatnie opcje są dostępne po wyświetleniu takich kolumn w taskmgr).
Łącznie użycie pamięci wynosi około 700MB.

Natomiast program psinfo (z dawnego sysinternals), pokazuje:
psinfo -m showcase
#v+
Name Pid VM WS Priv Priv Pk Faults NonP Page
Showcase 3060 1075704 4032 162824 165472 2702097 38 217
#v-
Czyli zakładam, że PRIV == rozmiar pamięci wirtualnej dla danego procesu.
A jeśli tak, to co oznacza VM? [Virtual Memory]
Po uruchomieniu programu, VM sięga około 250MB (Priv 100MB)
Po około 2 godzinach intensywnej pracy w programie, VM wzrasta do 700MB,
a PRIV waha się w granicach 120MB.
Ale po całym dniu, VM ma ponad 1GB, a PRIV około 170MB...

Jeśli program jest uruchomiony przez kilka dni, to pracować się w nim
nie da (przełączanie pomiędzy zakładkami trwa od 20 do 45 sekund).
Jak go zamknę (trwa to około 2 minut, dysk zaczyna świecić się
na okrągło - czyli trwa przerzucanie danych z pliku wymiany do pamięci),
to łączne użycie pamięci spada do około 200MB. Po ponownym uruchomieniu
(programu), aplikacja działa błyskawicznie.

Wiem, że komputer ma za mało pamięci (256MB), ale próba rozszerzenia
do 512MB przyniosła wygodę na... około 2 dni.
Nie jestem autorem, lecz użytkownikiem aplikacji (aplikacja Web,
uruchamiana z przeglądarki internetowej). Problem mam zamiar przekazać
do autora programu, ale potrzebuję kilku dodatkowych informacji.

I jeszcze raz powtórzę pytanie: ile na załączonym wyniku z psinfo
zajmuje program pamięci (łącznie: fizycznej + wirtualnej + pozostałej)?

Jacek