Re: Ofiara Visty, czyli poszukiwania PM'a dla partycji dynamicznych ? ; )

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 15:06:31 MET

Michal Kawecki wrote:
> "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> wrote in message

> Hmm może spróbuj wyłączyć przywracanie systemu dla tego woluminu? Zobacz
> też czy się nim nie zaopiekowała usługa Shadow Copy (hint: vssadmin).

Sprawdzam pod vistą:

System Restore wylaczone dla tego dysku
Usługa Shadow Copy wyłączona (wyłączyłem tzw. service jeżeli ma to
jakieś znaczenie, vssadmin List Shadows jest pusty)

> A diskpart.exe i jego polecenie shrink już sprawdzałeś?

To podstawa - był o tyle lepszy od GUI, że partycje 50MB zmniejszył o
300KB. No i jestem w kropce.

Są jakieś narzędzia linuxowe do NTFSresize + obsługa partycji
dynamicznych, tak czy owak w grę wchodziło by to sporo konfiguracji,
strata czasu i instalacja linuxa tylko po to by zmniejszyć volumen o ...
50 MB.

Może jakieś inne pomysły ?

pozdrawiam
Rafał