Ofiara Visty, czyli poszukiwania PM'a dla partycji dynamicznych ? ; )

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 21 Feb 2007 - 23:46:08 MET

Pozwoliłem sobie skorzystać z nowej funkcjonalności Visty i do 'raidu'
linarnego (składnica danych) podłączyłem kolejny dysk. Jakież było moje
zdziwienie, gdy chcąc wyciągnąć dysk, Vista zmniejszyła partycje, ale na
dołączonym dysku zostawiła 50MB (dysk ma 250GB).

Nie jest do volumen systemowy, wylaczalem wszelkie możliwe snapshoty,
kasowalem co sie dalo. Nie da rady - nie potrafie zwolnic tych 50MB z
nieszczesnego dodatkowego dysku, niezaleznie od tego co i ile skasuje (
a chciałbym go wyciagnac ). Byc Moze NTFS radośnie przeniósł tu swoje
struktury systemowe, głowy jednak nie dam (dobrze, że wolumen
przynajmniej dalej jest widoczny pod XP ;) )

Inaczej mówiąc szukam jakiejś alternatywy do PartitionMagic'a, która
pracuje na tzw. partycjach dynamicznych i volumenach złożonych z kilku
partycji. Zna ktoś może dobre narzędzie, które pozwoli zmniejszyć
rozmiar takiego volumenu ?

Kopiowanie plików chwilowo nie wchodzi w grę (brak wolnych dysków)

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/