Re: Dyski sieciowe w domenie

Autor: Lech Pańkowski <lpank1.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 20 Feb 2007 - 14:12:24 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> A konta administratorów są w tej samej jednostce organizacyjnej
> AD, co pozostałe?

Konta administratorów są w jednostce org. znajdującej się wewnątrz jednostki
org. 'pracownicy'. W jednostce org. 'pracownicy' jest między innymi konto
dla którego pojawiły się dyski sieciowe po pewnym czasie, co opisałem
poprzednio.

> Przy zasadach grup liczą się nie grupy użytkowników, a jednostki
> organizacyjne.

Microsofcie.

> A kontroler AD ma *jedną* kartę sieciową i *jedno* IP,
> a klienci są w tej samej puli adresowej? Bo tylko tam to
> w AD może być, jeżeli całość ma sprawnie działać bez dodat-
> kowej konfiguracji.

Tak. Kontroler AD ma jedną kartę sieciową i jedno IP. Dla klientów (w
rzeczywistości jednego) przydzielane jest IP z serwera DHCP uruchomionego na
tym kontrolerze AD. Serwer DHCP przydziela adresy z puli należącej do tej
samej sieci co IP kontrolera AD.