Re: sprzętowy RAID 5

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 13 Feb 2007 - 08:24:34 MET

On 12 Feb 2007 11:35:59 -0800, marek wrote:

> Witam.
> Muszę uruchomić nowy serwer, który ma pracować jako sewer plików
> (głównie bazy danych). Serwer musi być skonfigurowany do pracy w RAID
> 5. Nigdy wcześniej tego nie robiłem, więc podpowiedzcie jak to zrobić.
> Jak podzielić dyski (wielkość partycji systemowej, bootowalnej).
> Konfiguracja: kontroler sprzętowy SCSI LSI U320, 3 dyski SCSI 146GB.

No to może się zdecyduj - czy serwer plików i serwer bazodanowy?
Jeśli serwer plików (głównie odczyt) to RAID5 jak najbardziej.
Jeśli baza danych to tylko i wyłącznie RAID 0/1 lub 1/0 a do tego potrzeba
minimum 4 dyski.
W ostatczności może być RAID1 ... ale wydajność odrobinę spadnie przy
częstych zmianach w bazie.

--
Pozdrawiam
Piotrek