Re: Vista: prezentacja nowych technologii

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 12 Feb 2007 - 23:12:55 MET

** Wojciech "Spook" Sura wrote:

(Ciach reklamy)

> Jeśli chodzi o te wszelkie Aero-bajery, to przyznam szczerze, że -
> oczywiście zdanie subiektywne - linuksowy compiz/beryl bije je na
> głowę. Najzabawniejsze jest to, że compiz powstał o wiele wcześniej
> od Aero

Wcale nie o wiele. Prawda jest taka, że pierwszy miał coś podobnego
OSX, potem długo, długo nikt (kilka lat), potem Linux i kilka miesięcy
później Vista.

Linuksa używam na co dzień i obserwuje te technologie. Beryla
intensywnie (w sensie nie w charakterze ciekawostki) zacząłem używać
kilka miesięcy temu - w momencie kiedy +/- zaczął nadawać się do
normalnego użytku (kiedy AIGLX włączono wraz z nowymi Xorg do
popularnych dystrybucji).

Zauważ, że zarówno Vindows ;) jak i Linux mają te bajery (używalne)
dopiero w bieżących wydaniach dystrybucji. OSX miał to kilka grubszych
wersji systemu wstecz.

> i MS nie wpadł na pomysł żeby kilka takich technologii 'zapożyczyć'.

Vista to w wielu aspektach kalka OSX, no tylko w wydaniu MS co mówi
samo przez się.