Wolna praca po reinstalacji Windowsa XP i lagi

Autor: Kuba <sendor13_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Feb 2007 - 13:49:09 MET

Ostatnio przeinstalowałem WinXP i teraz wszystko wolniej pracuje, pojawiają
się lagi, komputer na bardzo krótką chwilę przestaje odpowiadać. Podczas
słuchania muzyki (Winamp i foobar) często pojawiają się "zgrzyty" (jakby
odgłos piły mechanicznej :) ).
Zauważyłem w ProcessExplorerze (podmieniłem TaskManagera), że w momencie
pojawienia się takiego "laga" podskakuje wartość wykorzystania procesora dla
procesu o nazwie Interrupts. Czy ten problem może dotyczyć złych ustawień w
BIOSie? Powodem reinstalacji byłą oczywiście awaria systemu, a podczas prób
jego odzyskiwania w pewnym momencie ustawiłem w BIOSie przywrócenie
optymalnych ustawień.
Podobną sytuację (lagi, które powodowały zgrzyty podczas słuchania muzyki
bądź oglądania filmów) miałem, kiedy na komputerze był zainstalowany system
Windows 98SE. Po instalacji XP sytuacja już nie miała miejsca, aż do tej
reinstalacji (wczesniej także reinstalowałem Windowsa XP na tym komputzerze,
ale taka sytuacja nigdy nie miała miejsca.

Pozdrawiam,
Kuba