Re: udostępnianie plików - winNT vs XP prof

Autor: kajus44 <kajus44_USUNTO__at_wp.pl>
Data: Sun 11 Feb 2007 - 09:40:47 MET

wiadomość:eqlak4$qu9$1@mx1.internetia.pl,
nadawca:kajus44
> Udostępniam katalog na windowsie XP professional - otwieram go na
> windowsie NT.
> udostępniam katalog na windowsie Nt - brak dostępu na windowsie XP
> professional.
> Osochodzi?

Oki, jeszcze raz bo za mało danych:
Jest sobie sieć w firmie - na jednych komputerach windows Xp prof, u mnie
windows NT. Klikam sobie PPM na jakikolwiek folder w komputerze z windowsem
XP, udostępnianie, pełny dostęp (odczyt, zmiana itd), zastosuj - podchodzę
do swojego komputera z winNT -> klikam "Otoczenie sieciowe", nazwę
komputera, jest tam doskonale widoczny katalog z plikami, które mogę
modyfikować.
Sytuacja odwrotna - udostępniam u siebie na windowsie NT katalog, daje mu
wszystkie prawa, zamykam, idę do komputera z windowsem XP prof, klikam
otoczenie sieciowe, dodaję miejsce sieciowe - witamy w kreatorze dodawania
miejsc sieciowych, bla bla, przeglądaj -> jest mój komputer a w nim
udostępniony folder -> dodaję go jako miejsce sieciowe, ptaszek na "otwórz
to miejsce po zakończeniu kreatora" i dupa -> brak dostępu.

Pamiętam, że jak jeszcze miesiąc temu udostęopniałem coś na winNT, to po
próbie otwarcia na win XP wyskakiwał monit o nazwę użytkownika i hasło, ale
wtedy wystarczyło wpisać mój login i hasło z mojej stacji roboczej na winNT.
Teraz takie coś nie wyskakuje (admini sieci pozmieniali coś, zlikwidowali
Novella (to akurat nie ma znaczenia chyba, oprócz tego że po wywaleniu pliku
w sieci trza będzie ontracka wzywać :D ), zrobili zmiany na serwerze i dupa
blada). Przed zmianami w firmie wystarczyło kliknąć "otoczenie sieciowe" i
katalog udostępniony pojawiał się tam sam, teraz trzeba go dodawać a i tak
nie działa.

Proszę o pomoc
Z góry dziękuję
Irek