Re: Vista Inspirat Pack dla XP

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sat 10 Feb 2007 - 19:32:12 MET

*latet* napisał(a):

> Co sadzicie o tym:
> http://pl.unidownload.com/filedownload-Vista-Inspirat-Shell-Pack_458.html
> Pisza tam, ze moze spowodowac niestabilnosci.
> Jak to cos gleboko ingeruje w system (XP oczywiscie)?

Napiszę tak: zainstalowałem to jakieś pół roku temu i (odpukać :) ) nie
było i nie ma z tym większych problemów. "Odpuściłem" sobie tylko
instalację boot screena i ekranu powitalnego
Jeżeli chodzi o ingerencję w system - instalator nie podmienia *w całości*
żadnych bibliotek systemowych, po prostu wykonuje wsadową podmianę zasobów
wizualnych w poszczególnych bibliotekach i plikach wykonywalnych. Zasobów
wizualnych czyli ikon, bitmap, animacji avi itp.

> Sciagnalem, ale przestraszylem sie na poczatku instalcji,
> bo to cos chce instalowac np. OutlookExpressa, Media Playera oraz IE.

Nie, nie. Nie instaluje aplikacji tylko zmienia ich wygląd. Tu mała uwaga
- jeżeli masz już zainstalowany Windows Media Player 11 - odznacz tą
pozycję w instalatorze. Instalator jest "przygotowany" pod WMP10 i po
podmianie zasobów w WMP11 ten ostatni nie chce działać i trzeba go
przeinstalować.

> Jak wiadomo sa to najbardziej integrujace sie z systemem aplikacje.
> Poza tym instalka tego Inspirata ma ok. 27 MB, wiec podejrzewam,
> ze podczas instalcji ssa znacznie wiecej z netu.

Po raz kolejny - nie :) Te 27MB to są tylko podmieniane ikony pliki png i
avi. Oraz ResHacker, który wykonuje całą operację "patchowania". Ale - po
instalacji rozpakowane zasoby oraz kopie zapasowe zmienianych plików
zostaną skopiowane do folderu Windows\*Pack i (u mnie) zajmują ok 250MB.

Co jeszcze... Deinstalacja *u mnie* nie sprawiła żadnych kłopotów i
uszkodzenia systemu. Oczywiście należy ją przeprowadzić prawidłowo i do
końca. No i obowiązkowo utworzyć punkt przywracania systemu. I na koniec -
jeżeli po jakimś czasie zauważysz, że jakieś ikony itp, powróciły do
starego wyglądu, znaczy to najprawdopodobniej, ze Windows Update lub
instalacja innego programu przywróciła oryginalne pliki. Wystarczy wtedy
uruchomić instalator Vista-inspirant w trybie aktualizacji.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]