Re: [partycje] Czym by nie stracić danych

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Feb 2007 - 01:45:47 MET

news:ars5qe.8s1.ln@kwinto.prv...
> P.S. A jeśli chcesz mieć ładnie, łatwo, i do tego szybko stracić
> partycję - to przypomnij sobie tego Partition Magic-a i Ci przejdzie
> ;-).

Jeśli się wie jak macać PM, to krzywdy raczej nie zrobi.
Przede wszystkim wyłącznie wersja DOSowa, windziana rzeczywiście raz wysrała
mi sie w połowie zadania (konwersja filesystemu!). Przy obkurczaniu partycji
zostawić możliwie dużo miejsca, nie polegać na barierze stawianej przez
program (zostawia pewien % wolnego miejsca), bo w nowszych PM już
praktycznie w ogóle, ale w starszych co rusz, pojawiały się błędy systemu
plików, zwykle całkiem naprawialne. Testowane dla NTFS. System plików musi
być przed wykonaniem operacji całkiem zdrowy. PM nie wszystko wyłapie. O,
konwersję robić z możliwie dużą ilością wolnego na konwertowanej partycji.
Przez 3 lata ledwie raz PM zrobił (i to z mojej wyłącznej winy) małego
psikusa, ale danym nic się nie stało - były na NTFS i system całkowicie je
odtworzył (A CHKDSK pomłócił niemało w indeksach, tu uciął, tam przywrócił i
zakończył sukcesem - wiwat NTFS).
Każda operacja zmiany partycji (rozmiar bloku, zmiana wielkości, konwersja
systemu plików) niesie pewne ryzyko i chyba w każdym programie jest
ostrzeżenie, żeby przed operacją zabezpieczyć ważne dane.

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA