Jaki wirtualny pecet?

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Fri 02 Feb 2007 - 15:15:41 MET

Witam,

Jakiego peceta wirtualnego polecacie pod XP?
Na razie przetestwałem pobieżnie trzy:

1. M$ Virtial Machine 2004
2. Innotek VirtualBOX
3. Vmweare Serwer (to jest wersja darmowa).

Linuxa (Ubundu 6.12) udalo mi sie zainstalwac tylko pod Vmware.
Niestety Vmware bardzo mi sie nie podoba ze wzgledu na to,
jak się instaluje w systemie (bardzo głęboko ingeruje w system
hosta, tworzy jakieś wirtualne kary siecieciowe (na hoscie!),
a sama instalacja trwa dlugo i jest nieprzyjemna, a calosc
dosc skomplikowana i malo przejrzysta.

Innotek VirtualBOX wydaje sie zdecydowanie najszybszy
(przynajmniej jesli chodzi o XP jako guest system),
udostepnia USB, natomiast nie umiem w nim zrobić
udostępnienia folderów hosta dla systemu wewnątrz emulatora.
W ogole nie ma takiej funkcji w ustawieniach.

W M$ Virtial Machine 2004 udostępnienie folderów jest
dziecinnie proste, natomiast nie ma obsługi USB
i calosc działa odczuwalnie wolniej niż Innotek VirtualBOX.

Co radzicie?
Chcialbym miec 1 emulator, pod którym mialbym i XP i Linuxa.

Dzieki,

latet