Re: Natretny administrator sieci

Autor: Ziemek Borowski <ziembor.news_at_ZiemBor.Waw.PL>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 10:35:21 MET

Maciej Muran na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Istnieje. Nazywa się to rozkazem szefa firmy zaprzestania tego typu praktyk
> przez admina. Chyba, że szefem firmy jest admin, wtedy dupa zbita :P

moment.
Maciek,
Jeśli pracujesz tam gdzie pracowałeś L:) to świetnie wiesz, że
istnieje duże ryzyko, że szef firmy takiej decyzji nie podejmnie. Bo
np. branża taka, że nie może podjąć (np. prawo bankowe i regulacje z
nim związane).

A co do samego podstawowego problemu: to myślę, że da się negocjować. :)
Np. ustalić dokładniej czy polityka bezpieczeństwa i zapisy w regulaminie
pracy na takie szpiegowanie pozwalają, czy nie. Ścieżka "techniczna"
(typu zabranie praw lokalnego administratora, odcięcię się od GPO,
zdisablowanie "inwazyjnych" serwisów) wiedzie na manowce. Bo zwykle
oznacza eskalację konfliktu. Która nawet jak nie skończy się zwolnieniem
którejś ze stron, to może napsuć krwi wszystkim. Po co?

--
Ziemek