Re: sprzęt na serwer

Autor: ktos <bo_at_kr.onet.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 12:56:03 MET

Monster napisał(a):
> Witam
>
> Od stycznia pracuję dorywczo w pewnym biurze projektowym. Muszę
> wybrać sprzęt na serwer z Windowsem SBS. W tej chwili w firmie
> pracuje około 12 stacji roboczych (Win XP i 2000) i serwer PIII 650 z
> Win 2000 (AD, serwer plików i 4 drukarki). Serwer od pewnego czasu

> 1. Nowy serwer (za około 3000- 4000 zł) + SBS (1600 zł + 10 razy CAL
> za 1000zł ) - razem 6600 zł

Jeśli Win 2000 jest w wersji innej niż OEM to możesz go zainstalować na
nowym serwerze zamiast kupowac nowy.

> 2. Sformatować stary serwer postawić na nim tylko AD, a serwer
> plików i drukarek wynieść na inną maszynę (jakiś lepszy pecet za
> 3000 z Win XP) zaoszczędzę dzięki temu około 3000 tysiące na
> streamera.

XP w roli serwera plików/drukarek obsłuży max. do 10 stacji.
Rozważ linuksa. W roli serwera plików spisze się doskonale, w roli
serwera drukarek pewnie też, ale nie mam doświadczeń. Nowsze wersje
zainstalujesz/skonfigurujesz przy pomocy narzędzi wizualnych, podobnie
jak WIN.

> namawiam prezesa na streamer (kasetki zawsze można gdzieś schować z
> dala od serwera). No i tu kolejne i ostatnie pytanie: Tandberg RDX

Streamer jest bardzo wygodny dla informatyka, ale nie polegałbym tylko
na nim. Odpowiedz sobie tylko na jedno pytanie: jak odzyskasz dane jeśli
serwer zostanie ukradziony razem ze streamerem?