Re: kupic xp czy czekac na viste?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 22:10:39 MET

"chiroproktolog" <chiroproktolog@onet.eu> wrote in message
news:eogd9o$1gd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Z opisu wskazanego programy wynika, że operacja zapisu na partycji
> systemowej wymaga DOSa : chodzi mi o taką zmianę w API jak tu :
>
> http://theinvisiblethings.blogspot.com/2006/10/vista-rc2-vs-pagefile-attack-and-some.html

Systemowej partycji to chyba żaden program do tworzenia obrazów nie
potrafi odtworzyć spod działającego Windows :-). Natomiast inne partycje
można Snapshotem przywracać w ten sposób, nie musi to być DOS. Nie
testowałem tej możliwości jednak jeszcze spod Visty.

Zapis sektorów jest blokowany chyba tylko w przypadku partycji
systemowej, po prostu z ogólnie znanych powodów nie da się jej
zalockować. Tak samo jest pod XP zresztą. Próba zapisu na jakiejś innej
partycji spod diskeditora z Acronisa początkowo również nie doszła do
skutku, ale pomogło zabranie literki przypisanej do edytowanej partycji.
Wymagało to jednak restartu systemu, bo jakaś usługa blokowała mi dostęp
do partycji, a nie chciało mi się jej szukać. Po restarcie nie było
problemów z edycją sektorów.

Edycja tabeli partycji i generalnie sektora MBR dysku systemowego spod
Acronis diskeditora - zero problemów.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/