Re: Windows XP OEM a obraz VMware

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 16:55:09 MET

** Rafał M wrote:

> Witam,
> Mam pytanie dotyczace licencji:
> Czy Windows XP OEM mozna zainstalowac pod VMware, ktory jest tak
> skonfigurowany ze posiada wszystkie podzespoly takie same jak na
> komputerze, na ktorym dokonano aktywacji,

Nie ma takiego komputera co miałby takie podzespoły jak VMWare. :)
Niektóre z nich po prostu nie istnieją poza wirtualną rzeczywistością.

> obraz VM uruchamiany bylby na innym komputerze, o innych
> parametrach ... (oczywiscie uruchamiona bylaby jedna instancja, na
> jednym komputerze - czyli zgodnie z licencja ... )

Licencja OEM nie zezwala Ci na uruchamianie oprogramowania na innym
komputerze niż ten z którym została zakupiona.

Więc np. ja całkowicie legalnie uruchamiam sobie pod Linuksem VMware, a
na nim XP Pro OEM co było dostarczone z moim laptopem, natomiast nie
mogę przenieść (i uruchamiać) tego obrazu na innych komputerach.

Ergo jeżeli chcesz przenosić tę instalację/obraz na inne komputery to
licencja OEM odpada - licencja OEM wiąże oprogramowanie z konkretnym
sprzętem.