Naprawa uszkodzonego pliku DOC.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 05 Jan 2007 - 18:35:36 MET

*UWAGA* Follow-Up.

Pewna pani otworzyła sobie dokument DOC bezpośrednio z programu
pocztowego (klikając w ikonkę), przez kilka godzin skrupulatnie nanosiła
zmiany na ten dokument (przy czym nie zamykała okna z dokumentem),
zapisywała itp. Problem w tym, że plik zachowywał się w katalogu
tymczasowym i po pewnym czasie zniknął. :) Po prostu pewnie został
usunięty przez system bo go nie ma.

Odzyskałem plik z partycji NTFS za pomocą narzędzia Quadro Uneraser -
udało mi się przywrócić coś co wygląda jak plik DOC. Niestety nie
otwiera się w MS Office (ani w Abiword, Wordpad, KWord, OpenOffice.org,
WvWare). Podglądałem plik edytorem tekstowym i widać jest w nim treść
(być może niepełna), ale dosyć poorana - tzn. pełno jest w niektórych
miejscach dziwnych znaczków ale generalnie przy odrobinie rzeźby
(ręczne zamienianie niektórych ciągów itp.) da się tą treść (bez
formatowania itp.) przywrócić.

Czy są jakieś narzędzia aby jednak przywrócić to bez rzeźby? Rzeczony
plik:

http://home.kosmosik.net/tmp/odzysk.doc