Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: MrKramer <mkramer_at_poczta.fm>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 20:20:46 MET

MrKramer wrote:

> [...]

Zaczyna mnie to juz denerwowac.
Nie ma w tym zadnej logiki. Jak lapie w przypadku kiedy przeszukuje
wyrazen ktorych chce to jest ok. Wszystko sie k...a(zdenerwowalem sie
juz) komplikuje jak chce wylaczyc jakis znak. A jeszcze gorzej jak w
Total Commanderze sobie podgladam jak on to przeszukuje. No normalnie
cuda na kiju sie dzieja.
Jak wyscie to zalapali???

na przyklad taki zapis
grep -E "^.[^*]*$" nazwa_pliku.txt (zawiera wpisy na samej gorze)

pokazuje cale linie nie zawierajace gwiazdek.
Przeciez analizujac to nie powinien lapac niczego.
Po pierwsze ma tylko jednego dowolnego znaku szukac bo za kropka nie ma
znaku plus "+" lub gwiazdki "*". Poza tym wylaczenie gwiazdki w tekscie
dotyczy konca linni. A on nie pokazuje tez lini zawierajacej gwiazdki w
srodku tekstu. Do diabla, to jest jakies nienormalne.