Re: Powtórna aktywacja Win XP i problemy z pracą pod DOS

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 12:00:06 MET

<longinf@poczta.onet.pl> wrote in message
news:27d5.0000003a.459b825b@newsgate.onet.pl...

> Nikt nie instalował żadnych wspomagaczy.

To może najwyższy czas?

> Systemy są bez zadnych tuningów XP -
> prosto po instalacji,

Tego raczej nie wiesz na pewno. Tuningiem można nazwać choćby optymalizację
ustawień w pliku .pif.

> tyle że ten szybszy ma Win XP preinstalowane, a ten drugi
> - po drugiej instalacji i aktywacji.

OK, ale co ma reinstalacja systemu do spowolnienia działania jakiegoś
programu?? Skoro instalujesz system z _tej samej_ płytki instalacyjnej,
dajesz _te same_ sterowniki, i działa on inaczej, to znaczy że problem leży
w tuningu. W odmiennych ustawieniach.

BTW o sterownikach wspomniałem celowo - wystarczy choćby zmiana sterowników
grafiki na nowsze, takie które nie wspierają już starych trybów
wykorzystywanych przez Twój program, i już masz problem....

> Ten wolniejszy przed powtórną instalacją
> też działał OK z tą aplikacją. Problem jest natury ogólniejeszej, bo wg
> serwisu producenta tej dosowskiej aplikacji, spotkali się z tym efektem u
> innych klientów, gdzie po przeinstalowaniu pewna procedura z tej aplikacji
> kilkakrotnie spowolniła i nie znależli lekarstwa.

Wybacz, ale brzmi to cokolwiek śmiesznie ;-). To może niech się zabiorą za
sprzedaż pietruszki, a nie pisanie aplikacji.....

> Microsoft im w ramach "pomocy" zproponował, żeby "zainstalowali aplikację
> windowsową, to będzie OK"(!)

DOS od wielu lat nie jest już wspierany. To co siedzi w Windows to nie jest
DOS, tylko emulator środowiska DOS, a jego działanie zależy od wielu
czynników. Jako jeden z przykładów podałem sterowniki grafiki. Jeśli chcesz
się uniezależnić, to postaw darmowe Virtual PC, zainstaluj tam czyste
środowisko DOS i w nim uruchamiaj swój program.

Hmmm a tak pomijając teoretyzowanie - bo dane problemy można rozwiązywać w
różny sposób - jeśli te dwa komputery są identyczne, to proponuję sklonować
partycję z działającym poprawnie systemem na ten drugi komputer i tylko
ponownie go aktywować podmieniając uprzednio klucz na właściwy.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/