Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: Konrad Szkudlarczyk <ROT13_xbaenqfmxhqynepmlx_ROT13_at_poczta.fm.INVALID>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 19:02:55 MET

Tue, 02 Jan 2007 14:03:31 +0100, MrKramer napisał(a):

> Zaraz, zaraz. Przeciez wstawilem ze po literze d ma 9 dowolnych znakow,
> wiec nie biore pod uwage, ze w prawach katalogow jest x. Dopiero po
> dziewieciu znakach zaczynam analizowac czy jest x czy nie - dodatkowo
> powtorzony zero lub wiecej razy - no i pozniej s na koncu lini.

Tak właśnie zrobiłeś i jest to niezgodne z Twoimi pierwotnymi
oczekiwaniami (chciałeś usuwać linie z nazwą pliku zaczynającą się od
'.x'). Twoje wyrażenie wytnie także linie, gdzie nazwa
użytkownika/grupy zawiera 'x' albo nazwa pliku zawiera 'x' nie tylko
po kropce.

Przetestuj na takim przykładzie - z Twojego pierwszego listu wynikało,
że chciałbyś usunąć wyłącznie ostatnią linię. Twoje wyrażenie wyłapie
też 'x' w 'mrkramex', 'Extras' i 'xxemacs'. Jeśli o to Ci chodzi, to
OK, tylko staranniej formułuj swoje oczekiwania.

drwx------ 2 mrkramer users 4096 gru 14 21:23 Extras
drwx------ 2 mrkramex users 4096 gru 14 21:23 Movies
drwxr-xr-x 2 mrkramer users 4096 gru 14 21:23 xxemacs
drwx------ 3 mrkramer users 4096 gru 14 21:28 .thumbnails
drwxr-xr-x 2 mrkramer users 4096 gru 14 21:23 .xemacs

--
Pozdrawiam
Konrad Szkudlarczyk  [konradszkudlarczyk(at)poczta(dot)fm]