Re: Windows XP HOME - problem.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 21:40:35 MET

"Sproqet" <grygielpawel@gmail.com> wrote in message
news:1167665224.067340.247970@a3g2000cwd.googlegroups.com...
> Witam,
> Prowadząc działalność gospodarczą zakupiłem od znajomego
> sprzedawcy i montera sprzętu komputerowego Windowsa XP HOME. Dopiero
> po pewnym czasie, oczywiście po zainstalowaniu systemu zauważyłem
> napis na opakowaniu (moje wina ze nie przeczytałem tego wcześniej)
>
> "Pakiet OEM System Builder - przeznaczony dla producentów
> komputerowych i serwerów lub firm składających je z gotowych
> elementów."
>
> Składając zamówienie u sprzedawcy prosiłem o sprzedaż mi systemu
> operacyjnego, ktory mógłbym używać w firmie (licencja komercyjna).
> [...]

To _jest_ pełnowartościowy produkt i możesz go spokojnie w firmie zaliczyć w
koszty. Nowa licencja OEM stwarza możliwość zakupu tańszej wersji systemu
(oznakowanej OEM) pod warunkiem jego samodzielnej instalacji i samodzielnego
świadczenia supportu. W związku z tym w licencji wprowadzono pojęcie
"producenta" systemu komputerowego, czyli kogoś kto instaluje i supportuje
system. Ale to nie ma nic wspólnego z prawem gospodarczym. Każdy może
skorzystać z takiej licencji.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/