Re: pytanie migracyjne

Autor: Artur Karazniewicz <karaznie_at_gmail.com>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 11:36:39 MET

Andrzej napisał(a):
> Ciekawi mnie opinia na temat migracji programowej. W jakich warunkach
> migracja taka sie opłaca.
>
> Zmiana windows 2000, MS SQL, MS Exchange na Linuxa, Lotus Domino, DB2.

Zdefiniuj 'opłaca' to my odpowiemy 'kiedy'.

Po pierwsze to o ile Windows 2000 możemy porównać do linuksa, SQL
Server do DB2 to Domino to trochę inna klasa rozwiązania niż
Exchange.

Po drugie pewnie i tak czeka ten system przeprowadzka na coś w miarę
nowego.

Po trzecie i najważniejsze to przeprowadzka z SQL Server, o ile nie
jest to trywialna baza na DB2 będzie zadaniem co najmniej
nietrywialnym. W przeciwnym przypadku, czyli jeśli baza jest trywialna
to może warto rozważyć migrację na coś innego (z supportem).

Generalnie jednak jeśli działa dobrze to być może najbardziej
'opłaca' się pozostać przy tym co masz teraz (MS chyba jeszcze
wspiera 2000?).