Re: System nie widzi siebie i innych komputerow w sieci lokalnej

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 18:44:31 MET

In news:1167410769.153265.267840@s34g2000cwa.googlegroups.com , *Telemach*
wrote:
> od komputera z Win98 wychodzi skrosowany kabel sieciowy, do tego kabla
> podpinam na przemian 3 rozne laptopy, dwa sa z XP jeden z Win 2K, jeden
> z tych XP ma problem aby w otoczeniu sieciowym zobaczyc siebie lub inny
> komputer
> nie potrzeba xp konta goscia zeby zobaczyc cos na Win98, raczej
> odwrotnie

W ogóle, w żadnym przypadku nie potrzeba, jak się ma odpowiednio
poustawianych użytkowników.
A poza tym, jest to skrzyżowanie lewitacji i rozdwojenia jaźni ;)
Taki XP wychodzi z siebie w poszukiwaniu komputerów, wychodzi jako
użytkownik lub gość. Lewituje nad otoczeniem i patrzy, zagląda do jakiegoś
komputera (nawet nie wie, że to on sam). W środku siedzi jego drugie ja.
Widzi, że ktoś obcy chce mu zajrzeć, patrzy czy gość jest uprawniony,
i nie wpuszcza, samego siebie nie wpuszcza :)

> udostepnione jest raczej wszystko poprawnie,

Udostępnianie to jedno, zabezpieczenia systemu plików (NTFS) to drugie.
OC dotyczy to dostępu do zasobu, nie komputera.

> jedyny problem to takie ze
> ten wadliwy XP nie widzi siebie ani zadnego innego komputera i nie ma
> znaczenia czy po drugiej stronie kabla bedzie XP, Win2000 czy Win98 on
> nie widzi innych i siebie a inni widza jego
> tak przy okazji to : z dostepem do zasobow tego XP nie ma najmniejszych
> problemow z komputera z Win98
> jest udostepnione tak jak tam pisze i nadal system sam siebie nie widzi

Tu by zacząć: we własciwościach połączenia lokalnego sprawdź włączenie
Netbios przez TCP/IP (gdzies w zaawansowanych, Wins)
W rejestrze zobacz czy nie ma blokady: NocomoutersNearMe w:
HKCU i HKLM\Soft\Microsoft\Windows\Currentversion\Policies
więcej tu: http://support.microsoft.com/?kbid=318030

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)