Re: Połączenia sieciowe - uruchom jako - Moje miejsca sieciowe

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sun 24 Dec 2006 - 01:39:33 MET

in news:emjbah$ih1$1@atlantis.news.tpi.pl , *ris* wrote:
> [...]
[...]
> tak SP2, IE wersja: 6.0.2900.2180

OK, to testowaliśmy na jednakowych platformach, u mnie działało.
Więc przyczyna jest gdzieś w blokadach...

> tak mam dwa konta administrator i admin poprzez żadne nie działa
> "control" Inne programy uruchamiają się bez problemu.

No chyba z co najmniej 1 wyjątkiem, poniżej napisałeś, że explorer też nie.
Pytanie dotyczyło sytuacji, gdy nie startuje cmd, w sumie nie odpowiedziałeś
jednoznacznie, a ja dałem za dużo skrótów myślowych. Po kolei:
Start, uruchom, runas /u:administrator control [OK]
- startuje okno cmd i czeka na hasło?
- po podaniu hasła pojawia się panel sterowania? Pewnie nie.
Start, uruchom, runas /u:administrator cmd [OK]
- startuje okno cmd i czeka na hasło?
- po podaniu hasła pojawia się okno cmd jako administrator?
- co się dzieje po wpisaniu control [Enter]
- co się dzieje po wpisaniu c:\windows\system32\control.exe [Enter]

> nie rozumiem

Jakbyś widział jak często użytkownicy proszeni o 'wejście na admina'
klepią hasło użytkownika, tobyś zrozumiał, ale załóżmy, że nie dotyczy.

> Chyba chodziło ci o cmd.exe?

Gorzej ;) teraz o control.exe, po runas/cmd, miało być:
%windir%\system32\control.exe
A chodziło u ustalenie czy to nie problem braku domyślnych ścieżek.
Więc spróbuj tak.

> nie wstaje

To gorzej, ale w takiej sytuacji powstaje pytanie, czy jak się zalogujesz
na administratora i wtedy próbujesz wykonać cmd, a z niego control, to
zadziała.
Tym razem chciałbym ustalić, czy to jakiś problem z runasem, czy masz
ogólnie jakąś blokadę na administratorze. A sposobów wciąż jest kilka.

> Właściwości.
> pozdrawiam r

Ogólnie mówiąc normalnie, w typowo ustawionym w systemie administrator
może uruchomić panel sterowania. Można też go uruchomić spod innego
użytkownika z poświadczeniami administratora. Jeśli nie działa, to coś
jest zablokowane. Administrator też człowiek i też mu można poblokowć
dostęp na kilka sposobów. To że konto jest 'administrator' i że należy
do grupy 'administratorzy' nie oznacza, że ma do wszystkiego uprawnienia

Przeloguj się na administratora, lub uruchom regedit jako administrator:
(Start, uruchom, runas /u:administrator regedit [OK]) i posprawdzaj:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
usuń 'NoControlPanel' lub zmień tej wartości '1' na '0'
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
usuń 'NoControlPanel' lub zmień tej wartości '1' na '0'
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
usuń 'NoDispCPL' lub zmień tej wartości '1' na '0'

Następna możliwość, to zabezpieczenia systemu plików, sprawdź, czy
katalogi na ścieżce dostępu do plików control.exe i explorer.exe mają
w zakładce zabezpieczenia wyszczególniony dostęp dla tych administratorów
i systemu.

A może nie ma w ogóle tych plików (np. control.exe) lub brak jakiś cpl
Zresztą przyczyn zapene może być jeszcze więcej

Właściwie, to zasadnicze pytania to:
Czy po zalogowaniu na administratora wszystko działa, a dopiero po
zalogowaniu na usera i próbach dokonywanych przez runas nie?
Czy po wołaniu polecenia z podaniem pełnej ścieżki i z rozszerzeniem
nie ruszy czasami?

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)