Rozsypany RAID1

Autor: Leon <ROT13_eboreggehonf_at_cbpmgn.barg.cy>
Data: Sat 23 Dec 2006 - 19:31:21 MET

 Witam serdecznie

Mam na swieta niezly pasztet w firmie. Otoz jest Windows 2000 SBS na plycie
Intela z wbudowanym RAID1 i tak tez zostal skonfigurowany - sprzetowy RAID1,
2 dyski SATA 160GB. Padl jeden dysk, zostal wyciagniety, jednak po tym
system nie chcial wogole ruszyc wiec w BIOS'ie (nie w konfiguracji RAID)
ustawilem na "SATA as RAID" na Disable i system wstal na jednym sprawnym
dysku. Na drugi dzien dokupilismy identyczny dysk zostal podlaczony w biosie
spowrotem usawione na "SATA as RAID" - Enable, odpalilem system wszedlem do
konfiguracji RAID i ........wlasnie mam 3 pytania:

1. Stan tego sprawnego dysku ktory pozostal byl w wyswietlany jako "rebuild"
natomiast nowego jako "failed". Ustawilem sie wiec na nowym dysku "failed" i
uruchomilem opcje "rebuild" , po 7 godzinach odbudowy stan nowego dysku jest
wyswietlany jako "online" i chyba wszystko jest ok bo system teraz staruje
zarowno ze starego jak i z nowego dysku, jednak w konfiguracji RAID nadal
stary dysk wyswietlany jest jako "rebuild" - dlaczego ?

2. Czy dobrze zrobilem zaznaczajac nowy dysk i uruchamiajac opcje "rebuild",
czy moze powinienem zaznaczyc pozostaly sprawny dysk i uruchomic "rebuild" ?
W instrukcji znalazlem opis, ktory jednak nie do konca jest dla mnie jasny:
- Press the arrow keys to highlight the drive to be rebuilt.
- Press the spacebar to select the highlighted physical drive for rebuild.
- After selecting the physical drive, press <F10>.

3. System startuje zarowno z nowego jak i ze starego dysku jednak nie
dzialaja w RAID1. (Po ustawieniu w BIOS'ie "SATA as RAID = Enable" system
wogole nie startuje) Nigdy wczesniej nie mialem takiej awarii i wole zapytac
ludzi znajacych sie lepiej na rzeczy w jaki sposob skonfigurowac teraz
spowrotem te dyski w RAID1 aby nie stracic danych ?

--
Pozdrawiam
Leon