Re: Zawieszanie OE przy starcie

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Wed 13 Dec 2006 - 10:54:13 MET

Osoba podpisana jako Piotr Pitucha <piotrpitucha@poczta.onet.pl> w artykule
<news:elo6rl$bim$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:

> Witam
> Na komputerze z WIN XP Home mam problem z OE, przy starcie niezależnie
> czy jest on line czy też offline zawiesza się z klepsydrą na ekranie
> tak jaby w nieskończoność chciał czytać jakis plik.
> Komputer przeskanowany i wygląda na czysty, winowajcą jest ewidentnie
> plik skrzynki odbiorczej, jego usunięcie ozdrawia pocztę.
> Czym wyedytować taki plik by przywrócić go do życia?

Archiwum grupy pl.comp.mail zawiera chyba aż nadto informacji o programach
typu dbxtract czy dbxplug (wtyczka do Total Commandera).

> , jest duży ( 48MB )
> ale nie jest to chyba wielkość porażająca.

Taka wielkość może porażać, jeśli łączna wielkość plików w folderze magazynu
przekracza 64 MB (uszkodzony profil użytkownika). W tym przypadku zwykle
pomaga założenie nowej tożsamości w OE. Przy poważniejszych uszkodzeniach
profilu trzeba zakładać nowego użytkownika w WinXP.

W Twoim przypadku może chodzić o przyczynę niezależną od wielkości pliku - w
pliku dbx są uszkodzone czy celowo spreparowane wiadomości (zazwyczaj spam).
Zobacz np. jak wygląda wątek "Zabójcze referencje" na pl.test w OE i w
Google: <news:ekf187$e5c$1@mx1.internetia.pl>
Możesz to łatwo sprawdzić, jeśli wyłączysz w OE opcję "Podczas uruchamiania
przejdź do Skrzynki odbiorczej". Po wyłączeniu tej opcji wyjdź z OE,
przywróć stary plik i sprawdź, czy OE się uruchomi bez problemu. Jeśli tak
- to masz uszkodzone wiadomości w pliku. Nie wprowadzaj ich wszystkich naraz
po wyciągnięciu ze starego pliku - prawdopodobnie uszkodzona jest tylko
najnowsza (a raczej pierwsza w ustawionym widoku), ale to nie znaczy, że
pozostałe są OK. Lepiej załóż oddzielny folder i wprowadzaj tam wiadomości
pojedynczo - jeśli jakaś będzie w tym folderze niewidoczna lub będzie
powodowała zawieszenie OE, to jest uszkodzona.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)