Re: Uporczywe Rebootowanie

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 01:01:13 MET

Użytkownik "AnkaS" <stona@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:elkpds$et$1@h1.uw.edu.pl...
> Zapuscilam na noc MemTEST86+ i w czasie testu #5 zaczął wywalać straszne
> ilosci czerwonego.

No, to jasna sprawa. Pamięć dupnięta, albo przetaktowana. Sprawdź zworki i w
BIOSie, czy parametry nie zostały podkręcone, najlepiej w ogóle zrezygnuj z
podkręcania.

> Sprobowalam wyjąć kostkę 512 (byla Kingstona) i włożyłam 2 x 128.
Zapuscilam
> Memtesta i zaczął sie czerwienic w tym samym teście.

To IMHO najbardziej newralgiczny test (i jeden z szybszych), choć miałem
takie układy, ze piątka szła korekt, a czerwieniły się pozostałe. Ale zwykle
piątka jest najbardziej skłonna do wstydu :)

> Sprobuje sprawdzic te kosci po jednej na innym kompie pojedynczo, ale
pewnie
> w przyszlym tygodniu, bo mam pilna robote.

Także spróbuj pożyczyć od kogoś kość na pewno sprawną i przetestować.

> Kondensatory wygladaja normalnie, zadnych wybrzuszen nie widac

Sprawdź, czy np. radiator dobrze przylega do procka, czy procek dobrze
siedzi w gnieździe, czy ścieżki na płyciew nie są gdzieś podrapane, czy
zasilacz daje dobre napięcie, ale przede wszystkim, czy układ nie jest
podkręcony (overclocking). Ja próbowałem u siebie zrobić overclocking, baza
u mnie jest 133 (nie wiem za dokładnie czego, FSB (a nawet nie wiem, czy nie
HyperTransport...) muszę luknąć w instrukcję, teraz mam zaciemnienie i nie
wiem) :) 533, tak samo pamięć... A więc, baza, to 133. Max doszedłem do 144
(programowo w BIOSie), powyżej się nie dało, max w miarę stabilnie to było
143. Szybko wróciłem do nominalnych 133 (MHz?) (Świetną sprawą jest BIOS
automatycznie wracający do nominalnych nastawów, przy ustawieniu zbyt dużego
przetaktowania) :) Zysk miałem niewielki, a stabilność drastycznie spadła.
(system się mroził, zacinał, programy fiksowały, choć BSODa ani jednego).
Pentium4 HyperThreading, 3.06 GHz, 533 szyna.

Kondensatory normalnie - a zwróc też uwagę, czy coś nie śmierdzi ze środka,
zapachem trochę przypominającym paloną sztuczną żywicę, czy izolację
rezokartową. To by mogło świadczyć o podsmażaniu procka.
Czy jest wiatrak na karcie obrazkowej i czy dobrze przylega? (choć to raczej
nie kartę winię, ale coś bezpośrednio z pamięcią).

Problem ewidentnie sprzętowy. Czy MemTest wywala błędy w tym samym
adresie/grupie adresów? ten sam, bądź zbliżony bit, czy zupełnie różne?
Słusznie mówisz o sprawdzeniu pamięci w innym kompie, sprawdź jednak pod
kątem overclockingu, może być za silny.

To oczywiście nie jedyne możliwe przyczyny... Aale spróbuj, w razie czego w
BIOSie jest opcja typu "load default settings" ("Załaduj ustawienia
domyślne"). Może to pomoże? (mnie kiedyś pomogło na jakimś starym gruchocie)
:)

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...