home /proffesional - klopoty z "widzeniem" sieci

Autor: jack <shineme-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 11:44:12 MET

Tytul moze nieco zamacony ale do rzeczy.

Mam kilka komputerów pracujacych na WIN home / proffesjonal - grupa robocza
domyślna wspólna dla wszystkich - standardowo modem/router - dodatkowo
switch. Na wiekszości komputerow pracuje klient Novell podpięty pod serwer
nowelowy - kompy mają po 2 karty sieci sa osobne oczywiście. Novell dziala
bez szemrania - klopot jest z siecia okienkową. Nie wszystkie komputery
widzą inne niektore nawet nie widzą otoczenia sieciowego. Internet
dostarczany tą samą siecią działa wysmienicie. Komputery pobierają adresy z
routera DHCP - taka sama maska podsieci.Odpalam kompa z HOME - nie widzi
sieci (drukarek itd) ale pinguje komputery ktorych nie widzi wiec jednak
widzi tylko "niewidocznie" :) Na tych komputerach na ktorych otoczenie
dziala - chodzi koszmarnie wolno.Znalzałem troche materiałów - uruchomienie
net bios np - ale moze powieniem jeszcze coś innego sprawdzic ew
przekonfigurować?

Mialem dziwne wrazenie ze po podpięciu nowego konpa z HE pozostałe jeszcze
zwolniły przegladanie sieci - po odłaczeniu kabla jakby (te ktore czasem
cos widza) dzialaly szybciej po sieci - ale moze to subiektywne.