Re: Kłopotliwy Flash

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 00:10:43 MET

"Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> wrote in message
news:el7ghg$73b$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> tym formacie są - o ile Adblock w Fx sobie radzi z tym przyzwoicie o tyle
> sa strony gdzie flash stanowi podstawę ich działania - nie instalowanie
> wtyczki - źle instalwoanie też źle bo komputer zwyczajnie muli i
> przeglądanie stron jest mordegą. Upgrade kompa - niemozłiwy - więcej
> pamięci nie wejdzie a w coś nowego - siostra nie ma pieniędzy a do pisania
> jej wystarcz, do maili także ale do netu coraz gorzej...
> Moze sa jakieś alternatywy dla tej technologi albo wybiórcze włączanie
> flasha na stronach? Albo cos co zweryfikuje która kontrolka jest źle

Wybiórcze włączanie flashy - kliknięciem - masz w Operze, ale trzeba to
umieć zainstalować.

1. Zapisz sobie pliczek no_flash_ujs.css w %Userprofile\Dane
aplikacji\Opera\Opera\profile\styles\user z zawartością:

/* Name: antiFlash CSS (UserJS version)
 */
embed[type="application/x-shockwave-flash"],embed[type="application/x-shockwave-flash"].hidddenn
{content: "Flash"; outline: 1px dotted gray;
color: gray; background: black}
embed[type="application/x-shockwave-flash"].zichtbaar {content: normal;
outline: none; color:inherit;
background:inherit; }

2. Do katalogu %Program Files\Opera\scripts wrzuć plik no_flash_ujs.js z
zawartością:

// Fabian's Flash blocker
/*
[...]
document.addEventListener("load",FVFlashBlocker,false)
 function FVFlashBlocker() {
   window.onclick = function(){
     var srcElem=window.event.srcElement;
     var tag=srcElem.tagName;
     if(tag=='EMBED') srcElem.className='zichtbaar';
   }
 }

3. W Opcjach Javascript Opery ustaw ścieżkę C:\Program Files\Opera\scripts.
4. W Opcjach Stylów ==> Tryb wyświetlania strony, w jednym z profili
użytkownika zaznacz "Mój arkusz stylów".

Od tej pory będziesz mógł włączać/wyłączać wszystkie flashe na raz
korzystając z przycisku Tryb autorski na pasku adresu, ponadto każdy
wyłączony flash będziesz mógł osobno załadować i uruchomić zwykłym
kliknięciem. Trzeba tylko jeszcze rozwinąć strzałeczką z boku przycisku
dostępną listę styli i zaznaczyć na niej "antiFlash CSS".

P.S. A przy okazji może polubisz Operę ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/