Re: Backup przy pomocy kontrolera RAID

Autor: Kamil <k.adamczukBeztego_at_biatech.pl>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 10:27:57 MET

> 1) Włącz MIME: http://www.grush.one.pl/mime/

Na swoim kompie mam włączone :)

> 2) IMHO lepiej i oszczędniej będzie jednak stosować klasyczny
> backup, w którym możesz skompresować dane i zapisywać tylko
> faktyczne dane plików, a nie puste obszary. Na dysku podłą-
> czanym np. przez USB zmieści Ci się wtedy backup z 2-3 dni
> co najmniej, a odtwarzanie będzie prostsze.

Odzyskiwałeś kiedyś 100GB z dysku USB? Trwa to ponad godzinę :) Na taką
przerwę w pracy można sobie pozwolić chyba tylko w urzędach :)
Gdybym miał tyle czasu w sytuacji awaryjnej to bym sobie robił backupy na
taśmę.

Mój zamysł był taki, że z takiego dysku 15k SCSI backup ponad 100GB
przywraca się "trochę" szybciej, a mechanizm RAID po prostu po włożeniu tego
dysku i drugiego czystego zsynchronizował by macierz i z głowy. A tak trzeba
grzebać w plikach albo sie bawić w jakieś ghosty czy ntbackupy...

> A mirror zrób swoją drogą, on zabezpiecza przed awarią
> dysku, a nie przed utratą danych.

Mirror już jest na tym serwerze. Tylko tak kombinowałem z maksymalnym
uproszczeniem backupu i skróceniem czasu odzyskiwania danych.
Chyba dołożę jeszcze 2 hotswapy bede je nosic do sejfu tak jak teraz USB.

Z metodologią backupów chyba jest tak, że każdy ma swoją :)

pozdr
Kamil