Re: Czy VIST-e mozna zainstalowac jako drugi system obok XP?

Autor: Wiktor S. <azi_at_daleko.ANTISPAM.be>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 10:06:28 MET

> Pytanie jak w temacie. Moze lamerskie, ale nie bardzo sie orientuje a
> nie chce zapaprac sobie systemu XP, ktory mam w tej chwili.

Vistę można zainstalować obok XP, na innej partycji.

> I jesli sie da, to jak i czy potem mozna go usunac nie naruszajac tego
> drugiego.

Odpalić XP-ka, otworzyć dysk z Vistą, zaznaczyć "Windows", "Program Files",
"Users" itd., i zrobić "ojej, palec mi się omsknął..."

Vista poleci, ale zostanie ci jej bootmanager.
W katalogu głównym c:\ będzie plik bootmgr i katalog Boot.

Zanim je usuniesz, dla pewności odpal kompa z płyty XP, wybierz konsolę
odzyskiwania i wpisz "fixboot".

ja zrobiłem inaczej:

zachowałem Viściany plik "bcdedit.exe" (konfigurator bootmanagera), usunąłem
Vistę ręcznie, następnie spod XP-ka bcdeditem usunąłem wpis Visty - tak więc
Visty nie mam, ale został jej loader, spod którego wybieram WinXP/Win98.

--
Azarien