Re: Deltree, choice... a w Win2k jak?

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_at_wytnijmniegazeta.pl>
Data: Thu 23 Nov 2006 - 09:23:44 MET

Marsjanin napisał(a):

> ...nawet z tego prostszego skryptu nie rozumiem za wiele. Jakie 4?
> Jakie 7? Musiałbym albo się nauczyć tego od zera, albo podać tutaj
> ścieżki i warunki, grzecznie poprosić o wykonanie exeka, i z każdą
> zmianą powracać skruszony z prośbą o to samo. :-)

Czyli po prostu nie znasz jeszcze go dobrze. Mogę tylko napisać:
nie zrażaj się! AutoIt ma doskonałego helpa z mnóstwem przykładów,
na stronie jest forum, zawsze możesz mnie na priv zapytać :-)
Ja w pracy korzystam z AutoIta intensywnie (czasem jeszcze z pstools)
i dzięki temu życie jest prostsze :-)

Na przykład do tego: http://support.microsoft.com/kb/135406 (chodzi o W2K)
zrobiłem skrypt, który robi to wszystko szybko i sprawnie. I regularnie
go używamy.

A co oznaczają liczby?

MsgBox jest funkcją wyświetlającą requester na ekranie.
Pierwszy argument to rodzaj requestera, pozostałe dwa to tytuł okna
i treść napisów w oknie.

Rodzaj requestera... cytat z helpa:
"The flag parameter can be a combination of the following values:

0 OK button
1 OK and Cancel
2 Abort, Retry, and Ignore
3 Yes, No, and Cancel
4 Yes and No
5 Retry and Cancel
6 Cancel, Try Again, Continue

0 (No icon)
16 Stop-sign icon
32 Question-mark icon
48 Exclamation-point icon
64 Icon consisting of an 'i' in a circle "

itp.

Przykładowo 48 to okienko z wykrzyknikiem i przyciskiem OK, a 26 to przyciski
"Tak", "Nie" i obrazek ze znakiem zapytania.

Wynik zwracany przez funkcję zależy, jaki przycisk wcisnąłeś.

"Button Pressed Return Value
OK 1
CANCEL 2
ABORT 3
RETRY 4
IGNORE 5
YES 6
NO 7
TRY AGAIN 10
CONTINUE 11 "

Wszystko jest doskonale opisane w helpie.

Jeszcze raz życzę powodzenia! :-)

--
Dominik (& kąpany)