Re: Dwa polaczenia w XP / ster. aplikacjami

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 22:47:27 MET

radekp@alpha.net.pl wrote:
> Mam dwa połączenia sieciowe w XP (LAN i telefoniczne). Po otwarciu połączenia
> telefonicznego wszystkie aplikacje nagle przerzucają się na to połączenie --
> czy da się jakoś to zablokować? Chcę aby z połączenia DUN korzystała tylko
> jedna aplikacja. Czy zapora XP temu podoła? (wolę się zapytać, bo to przez
> komórkę :) ).

TO nie jest kwestia zapory tylko routingu - niestety XP nie posiada
wbudowanego policy based routing zebys mogl wskazac ze konkretny
protokol idzie przez dane lacze. W tej chwili mozesz tylko kierowac
routing podsieci jakiejs albo hosta przez konkretne lacze wiec jezeli
jestes w stanie wskazac IP na ktore ma sie ta aplikacja laczyc to:

1/ Wylacz opcje "Use default gateway on remote network" dla tego polaczenia
2/ ustaw domyslny routing na lacze LAN
3/ dodaj routing dla DUN na konkretna podsiec \ IP

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)