Re: Odcięcie internetu o danej godz.

Autor: hostister <hostister_at_gmail.com>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 16:09:24 MET

Piotr Smerda napisał(a):
> Proszę bardzo :
> Ustawiasz jakiś dziwny adres IP maszyny, głupią maskę sieciową,
> nieistniejący gateway i wszystko załatwiasz skryptem z netsh uruchamianym z
> harmonogramu zadań.
>
> --
> Pozdrawiam
> Piotrek

Witam, dzięki za udzielenie wskazówki.
Znalazłem takowe przykłady na stronie Microsoftu:

netsh interface ip set address "Połączenie lokalne" static
192.168.0.10 255.255.255.0 192.168.0.1 1

Gdzie:

UWAGA: Parametr adres_IP należy zastąpić statycznym adresem IP,
parametr maska_podsieci - maską podsieci, parametr brama - adresem
bramy domyślnej i, jeśli to konieczne, parametr metryka -
właściwą metryką. Poniższy przykład powoduje zmianę interfejsu
połączenia ,,Połączenie lokalne", tak aby wykorzystywany był
statyczny adres 192.168.0.10 z maską podsieci 255.255.255.0, gdzie
interfejs ma domyślną bramę o adresie 192.168.0.1 z metryką 1:

(http://support.microsoft.com/kb/257748/pl)

I mam takowe pytanie do tego, czy wystarczy wpisać powyższą
formułę w plik txt i zmienić nazwę na plik *.bat i za pomocą
harmonogramu zadań wywoływać go?

Czy w harmonogramie zadań wskazać plik ntsh.exe z parametrem ?

np netsh.exe -interface ip set address "Połączenie lokalne" static
192.168.20.10 255.0.0.0 192.168.20.1?

A powiadomienie użyszkodnika można tylko za pomocą usługi
posłaniec czy też istnieje jakaś alternatywa?

Z góry dzięki za odp.