Re: FAT32 czy NTFS? Ile GB max dac na partycje?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 19:44:16 MET

news:2006111515094500@grush.one.pl...

> Teoretycznie 4 GiB, w praktyce 2 GiB.

Bezprblemowo, już pod W98, stworzyłem plik o rozmiarze 3.9 G.
Praktyka to nie wiem, czy nie wzięła się ze starych ograniczeń niektórych
programów, gdzie najstarszy bit stanowił o znaku liczby i przez to
rzeczywiście max. rozmiar pliku mógł być 2 G.
Taki ZIP z Totala-Commandera stworzy ZIPa większego niż 2 GB (sprawdziłem),
ale już go nie odczyta. Oczywiście, uprzejmie informuje, że ten plik może
być nieczytelny, przed spakowaniem danych.
Muszę RARa sprawdzić, ale ten chyba nie m a takich ograniczeń, skoro był
testowany z ponad milionem plików i dał radę... Sprawdzę też wbudowanego w
TC *.tar.gz.

--
LH